Taller de Guió de Còmic. Aula Oberta d’Escriptura Creativa 11a edició.

VALENCIA 21 9 06 GUIA UNIVERSITAT DE VALENCIA FOTO MIGUEL LORENZO

Taller impartit per  Sento Llobell  (València, 1953)

Després llicenciar-se en la facultat de Belles Arts de València, exerceix com a professor d’anatomia a la mateixa facultat entre 1979 i 1981, any en què abandona la docència per dedicar-se a dibuixar còmics. Etiquetatge, dins el moviment de la “línia clara”, com un dels integrants de l’anomenada “Nova Escola Valenciana” dels anys 80. Publica títols com “Romanç”, “El Laboratori del Dr. Arnau”, “Ruïnes”, “Caçant milionaris” i “El carter audaç” amb guions propis. “Velvet Nigths” (amb l’escriptor Ramón de España) i la sèrie “Tirant lo Blanc” amb guió del novel·lista Jaume Fuster.

Té un ampli book en il·lustració publicitària. Amb el temps, la presència de les tres dimensions és cada vegada més freqüent en la seva obra. Ha dissenyat falles avantguardistes com la de la Plaça de l’Ajuntament de València en 1986 i 1987, oa la plaça de Na Jordana 2005 i 2011, així com la gegantesca figura transitable de “Gulliver” que es troba al llit del riu Túria de la mateixa ciutat. La publicació en “el Jueves” de caricatures, en forma de retallable, marca una altra opció estètica en la seva curiositat per les tres dimensions.

Des de 1981 té editats 12 àlbums de còmics, ha il·lustrat 6 llibres i dissenyat 25 cartells. Les seves il·lustracions i còmics s’han publicat en mitjans com “Bésame Molt”, “L’Escurçó”, “Cairo”, “Madriz”, “TBO”, “Petit País”, “El Temps”, “L’Independent”, “EFE EME “o” El Jueves “. El seu últim treball és l’adaptació de les memòries del doctor Uriel, en tres llibres titulats: Un metge novell, Atrapat a Belchite, Vencedor i vençut.  Actualment resideix a Sagunt (València), segueix dibuixant còmics i ha tornat a prendre contacte amb la docència impartint cursos de postgrau a la Facultat de Belles Arts de València.

DATES DE REALITZACIÓ DEL TALLER: Dijous,16 i 23 de febrer, 2, 9, 23 i30 de març i 6 d’abril
HORARI: La sessió del primer dia, 16 de febrer, de 16h. a 18h. Resta de dates de 16h. a 19h.
LLENGUA: Valencià/Castellà
LLOC: Campus dels Blasco Ibáñez
AULA:   Aula AIP – Facultat de Psicologia – Av. Blasco Ibáñez, 21 (consulteu el plànol)

PER A INSCRIURE’T:  polsa ací