El comerç just com a eina de desenvolupament sostenible

Aparador-1

Taller impartit per la Coordinadora Valenciana de ONGD – Grup de Comerç Just.

Campus Sostenible és un programa marc d’actuacions que defineix, amb l’horitzó de 2015 i en el context d’una estratègia institucional, una política pròpia i uns principis de gestió ordinària per a contribuir a la sostenibilitat en tots els àmbits que caracteritzen la Universitat  Sostenible. Tot això amb l’objectiu de desenvolupar un Campus Sostenible i Saludable  fomentar el compromís, la participació social i les pràctiques alineades amb el comerç just.

Els continguts a tractar al taller seran els següents:

– El Comerç Just com a moviment internacional que cerca reduir la pobresa i la injustícia comercial fomentant el desenvolupament sostenible en les comunitats productores de països empobrits i  com a eina de sensibilització social i educació per al desenvolupament de les persones consumidores.
– El Comerç Just i consum responsable com una alternativa per a construir un desenvolupament sostenible
– Claus teòriques i metodològiques sobre Comerç Just i Consum Responsable per a què puguem actuar com a multiplicadores en la transformació de la realitat.
– Assenyalament de les causes de la pobresa i les desiguals relacions comercials, de producció i de consum, així com les seues conseqüències en el món globalitzat en què habitem.
– Les relacions que existeixen entre les nostres pròpies vides i les de persones d’altres parts del món.
– Informació pràctica sobre voluntariat i sobre les organitzacions, tendes, punts de venda així com més materials i recursos de formació sobre comerç just.

LLENGUA: Castellà/Valencià.
LLOC: Aulari Oest – Campus dels Tarongers.
AULA: B7
DATES I HORARI:
Dilluns 7  i dimecres 9 de setembre de 2015 de 10 a 13 h

RECONEIXEMENT ACADÈMIC ECTS: Taller sense reconeixement acadèmic en ECTS

RECONEIXEMENT ACADÈMIC EN CRÈDITS DE LLIURE ELECCIÓ: Per a obtenir reconeixement acadèmic d’1 crèdit de lliure elecció cal fer un total de 12 hores de formació mitjançant l’agrupació de 2 tallers de 6 hores del conjunt de tallers que es proposen dins La Nau dels Estudiants

TERMINI DE INSCRIPCIÓ: Des del 15 de juliol al 2 de setembre del 2015.

PER A INSCRIURE’T: CANCEL·LAT