Introducció al sistema operatiu LINUX i al programari lliure

Estudi (4)-2

Quan parlem de software lliure estem referin-nos al model de desenvolupament i de distribució de software creat de manera cooperativa. Així doncs aquest tipus de software es posa a disposició dels usuaris per a que el puguen modificar, millorar o corregir.  De segur que coneixes molts exemples de programari lliure. Linux, Mozilla, Apache Open Office o WordPress són alguns d’ells. Aquest curs preten introduir-te en la utilització de Linux, sitema operatiu lliure, aixi con apropar-te a algunes de les principals aplicacions de carácter lliure que podem trovar al noste abast.

Curs impartit per Francisco Micó Enguidanos, professor del Departament d’Informàtica

El curs tractarà els següents continguts: Introducció a les aplicacions lliures: història; aspectes legals; el desenvolupador i les seves motivacions; economia; estudis de casos. Introducció a l’administració de sistemes LINUX: instal · lació i configuració bàsica; introducció a l’entorn d’escriptori, al sistema de configuració i al sistema d’arxius; l’intèrpret d’ordres: ordres bàsiques, maneig d’arxius i directoris, redirecció d’entrada i de sortida

MODALITAT:  Curs presencial de 20 h.
LLENGUA: Castellà.
LLOC: Escola Tècnica Superior d’enginyeria – Campus de Burjassot
AULA: 1.0.7
DATES I HORARI:
De dilluns 5 a dijous 8 de setembre de 2016 de 16 a 21 hores.

RECONEIXEMENT ACADÈMIC: 1 ECTS

Aquesta activitat està inclosa en la Guia de Cursos d’Estiu 2016 de la Xarxa Vives d’Universitats i és susceptible d’obtenir reconeixement acadèmic en la resta d’Universitats de la Xarxa.  Si no ets estudiant de la Universitat de València, consulta en la teua Universitat les condicions de reconeixement acadèmic.

TERMINI DE INSCRIPCIÓ: del 8 de juliol al 31 d’agost de 2016

PER A INSCRIURE’T:  polsa ací  (CURS CANCEL·LAT)