Tècniques d’expressió escrita i redacció (castellà)

Campus Blasco Ibañez, enero 2011, Ivo Rovira & Ana Ponce

Un dels vehicles de la comunicació dels esser humans és l’escriptura.  Si volem que allò que expressem per aquest mitjà ho siga de forma correcta hem de dominar algunes qüestions: des de les purament gramaticals a les estructurals.  Aquest taller té per objectiu contribuir a millorar la vostra expressió escrita per a l’elaboració de texts, tant en l’àmbit universitari com en el laboral o personal.

El curs està coordinat per Salvador Pons Borderia, professor del Departament de Filologia Espanyola e impartit per Marta Pilar Montáñez, professora del Departament de Filologia Espanyola.

Els continguts del curs són: Actualització de la normativa (RAE) pel que fa a accentuació, puntuació i diferents qüestions gramaticals.  La correcció d’estil. Revisió d’alguns dels errors més freqüents en l’escriptura: errors ortogràfics, errors gramaticals i errors lèxics. Redacció de textos: Planificació del text: etapes i estratègies retòriques; El procés de redacció: distribució de la informació, cohesió, coherència, ordre de paraules. Textos monogràfics i pràctiques de redacció: elecció del tema i selecció d’informació rellevant; adequació al registre; pràctiques de transformació de registre; pràctica d’estratègies argumentatives escrites.

És recomanable dur a les sessions del curs tablet o ordinador portàtil.

MODALITAT:  Curs presencial de 20 h.
LLENGUA: Castellà.
LLOC: Campus dels Tarongers.
DATES, HORARI:
De dilluns 5 a dijous 8 de setembre de 2016 de 09:00 a 14:00 hores.
AULA:
Dilluns 5 i dimecres 7, a l’aula B5 de l’Aulari Oest
Dimarts 6 i dimecres 8, a l’aula S-300 de l’Aulari Sud

RECONEIXEMENT ACADÈMIC: 1 ECTS

Aquesta activitat està inclosa en la Guia de Cursos d’Estiu 2016 de la Xarxa Vives d’Universitats i és susceptible d’obtenir reconeixement acadèmic en la resta d’Universitats de la Xarxa.  Si no ets estudiant de la Universitat de València, consulta en la teua Universitat les condicions de reconeixement acadèmic.

TERMINI D’INSCRIPCIÓ: del 8 de juliol al 31 d’agost de 2016
PER A INSCRIURE’T:  polsa ací